10 april 2007

Mills McCartney Heather: Ett enda steg

Heather skriver om sin uppväxt och sitt liv fram till dess att hon förlovat sig med Paul McCartney och då fick ”halva kungariket”. Sedan boken skrevs har de båda - vilket de flesta förmodligen känner till - hunnit skilja sig, så tiden på slottet blev kort för henne.
Hennes barndom var fylld av svårigheter, fadern var våldsam och lynnig, hennes mor fick plötsligt en dag nog och rymde. Heather var då bara nio år. Själv rymde Heather också till slut från hemmet och började jobba på ett tivoli. Hon var också under en tid hemlös och sov på en pappkartong under broarna i London.
1993 förlorade hon ena benet efter en bilolycka, men lyckades komma tillbaka till arbetet som fotomodell och arbeta med välgörenhet. Det var under en välgörenhetsgala som hon träffade sin blivande make Paul.

Jag hade hyfsat stora förväntningar på boken efter att ha sett och läst intervjuer med Heather. Men boken uppfyllde inte mina förväntningar. Trots potentialen i det dramatiska och händelserika liv hon hittills levt förblev berättelsen endast en stum uppräkning som aldrig grep tag i mig. Jag ville verkligen tycka om boken, men kom på mig själv att skumma igenom långa partier av den.
Betyg: 2

Inga kommentarer: