27 februari 2008

Alvtegen Karin: Skuld

Från första sidan är jag fast, jag sugs in i den spännande, otäcka och suggestiva handlingen. Huvudpersonen Peter, en ensam man med panikångest, dras hjälplöst in i en historia styrd av en galen kvinna besatt av en företagsledare. Han beslutar sig för att hjälpa till att försöka få stopp på trakasserierna och får för första gången i sitt liv uppleva vänskap och att det finns en mening med livet. På köpet hamnar han i en rad mardrömslika situationer.
Att inte känna sig trygg i sitt eget hem måste vara något av det mest skrämmande man kan uppleva. Det känns när man läser! Brrrr, jag rös och mös när jag läste den spännande boken från början till slut. Att huvudpersonens ångest beskrivs på ett trovärdigt sätt förstår jag beror på att författaren själv led av panikångest under den period då denna bok skrevs. Imponerande!
Betyg: 5

Läs om denna och författarens övriga böcker på hennes hemsida.

Vi har recenserat fler av hennes böcker: Saknad, Skam, Skugga och Svek

Inga kommentarer: